tisdag 29 mars 2016

Sjösättning och årets första fiskepass


Där flyter den då igen, min kära båt. Nytt för i år är att jag har en ny bryggplats. En plats som är större och som är isfri ett par veckor före min gamla plats är det. Det betyder mera fisketid på våren för mig.

Fiskesäsongen startade dock ganska trögt de två första passen jag var ute under påskhelgen. Jag nötte på rätt bra under två dagar men endast en fisk per dag krokades av och vikterna låg på blygsamma 1-2 kg / fisk. Räknar med betydligt bättre storlekar lite senare på våren. De stora exemplaren har nog ännu inte gått in på grundare vatten.

De nya prylarna har också testats hårt i två dagar. Rullen (Abu Garcia Revo Beast) jag skaffade på vintern är helt bra men skulle kanske ha fått vara något större. Det spö som rullen sitter på är bland det billigaste i sin klass och det kanske märks så det blir ytterligare en påminnelse att inte skaffa det som är billigast. Nåväl, det går ju att fiska med så det är väl huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar